Tips Atasi Mabuk Hamil yang Teruk

Mabuk hamil, loya, mual dan muntah-muntah adalah oerkara biasa waktu di awal kehamilan iiatu trimester pertama kehamilan. Ada yang mengalami mabuk hamil yang teruk hingga tiada selera untuk makan sekaligus menjejaskan kesihatan ibu dan juga anak dalam kandungan. Rawatan biasa yang mungkin diberikan jika ibu terpaksa warded…hanyalah drip air dan juga pil tahan muntah.

 

Pengalaman saya sendiri waktu mengandungkan anak sulung..muntah yang sangat teruk! Boleh kata setiap kali masuk toilet mesti muntah..hehe..pening toksah cakaplah. Mabuk waktu pagi dan malam..sampai habis cuti sakit..sambung dengan unpaid leave..hehe..pernah kena warded sebab dehydrated..tak pasal-pasal kena masuk air dalam badan. Alhamdulillah tak lama kena tahan..hanya sehari semalam..tapi..bosan yang amat!!! :p

Pengalaman saya waktu anak kedua pula..still kena mabuk hamil tu..tapi tak seteruk yang sulunglah..but still segala isi perut keluar tu adalah perkara biasa. Yang bezanya..waktu ni..kena loya..mual tekak je manjang..tu yang tak tahan..memang kepala pening yang amat sebab selagi tak muntah selagi tu lah rasa pening. Cam gitu lak gaya mabuk hamil yang 2nd. Waktu dulu, saya lum lagi amalkan shaklee waktu pregnant. Hanya makan vitamin shaklee waktu menyusukan anak sulung je..lepas tu stop..sebab no budget :p

Alhamdulillah..kali ni merasa lah kot mengandung dengan amalkan vitamin Shaklee. Saya ambil set hamil yang basic je..itupun sangat berbeza sebab rasa lebih bertenaga. Kena juga alahan tapi tak seteruk dulu…dan Alhamdulillah kali ni dah kenal dengan Peppermint Ginger Plus. Memang sangat-sangat membantu saya..bila makan rasa lega sangat badan dan kurang sikit rasa loya sebab angin dalam badan mudah keluar. Ramai kawan-kawan saya yang cuba makan Peppermint Ginger Plus waktu tengah mabuk pun bagi feedback yang sama. Bagi saya, sekurang-kurangnya bolehlah saya elakkan dari makan benda yang bukan-bukan macam jeruk, asam atau pun pil tahan muntah untuk hilangkan loya/mabuk tu. Ibu pun mungkin boleh cuba Peppermint Ginger Plus ni. Banyak khasiatnya selain dari buang angin dalam badan dan boleh melegakan sebu/senak dalam perut.

kurangkan mabuk hamil dengan peppermint ginger plus

OrderNow

One thought on “Tips Atasi Mabuk Hamil yang Teruk

  1. Pingback: Rukhsah puasa bagi ibu mengandung | Mama2R ~ All About Breastfeeding | Health | Beauty | Vitamins

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge