Category Archives: Vitamin untuk Lelaki

Tension dgn resdung, gatal-gatal hidung..asyik selsema jek..Habis naik alergi satu badan..atau anda ada eczema? WAJIB cuba ALFALFA!

Masa yang paling dinantikan oleh peminat Alfalfa!! Lagi2 kalau anda mengalami resdung, alergi, gatal-gatal, eczema atau masalah kulit yang lain. Kalau biasa anda hanya cuba..tapi tak konsisten..inilah masanya..untuk anda rasai dan alami perbezaan yg sangatlah mengujakan. Ini diakui oleh rata-rata pengamal alfalfa yer. 

Harga Alfalfa small (330 tabs) RM 53.75 (WM) 

Harga Alfalfa large (700tabs) RM 97.75

Contact me at tgmuzlina@gmail.com atau 013 939 5771 untuk sebarang pertanyaan produk dan bagaimana nak jadi ahli.

Sekilas info mengenai Alfalfa :

  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
  3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’
  5. Memberi kelegaan semasa haid
  6. Merawat arthitis
  7. Bagus untuk elergi dan ekzema
  8. Merawat athma
  9. Mencuci usus bagi membuang toksik
  10. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang
  11. Meneutralkan asid dalam badan
  12. Merawat masalah keputihan pada wanita
  13. Membesar dan menegangkan payudara
  14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  15. Memulihkan urat selepas bersalin
  16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  17. Meningkatkan stamina seorang suami
  18. Melegakan sembelit
  19. Membuang angin dalam badan
  20. Dan banyak lagilah khasiat yang lain2..
Mari kita lihat..apa kata pengguna yang suka sangat dengan alfalfa ni..
Pengguna 1 : Alfalfa jadi milkbooster..susu makin banyak dan lebih pekat. Masalah keputihan dan eczema juga berkurangan. Alfalfa pun macam kacip fatimah 😉
Pengguna 2 dan 3 : Selain masalah keputihan totally gone..alfalfa juga merapatkan keintiman dan mengeratkan kasih sayang antara suami isteri. 🙂 Angin dalam badan pun dah kurang. Berat juga turun 7-9kg after 3 months.
Pengguna 4 : Resdung berkurangan..so dah jarang bersin dan selsema.

Banyak lagi testimoni yang akan saya kongsikan. Bagi yang tak suka telan pil..boleh je buat air then minum 😉 Macam mana caranya?

Amacam?? Rugi anda tak cuba tau!! Alfalfa ni bukan untuk wanita je..untuk anak dara ke..anak teruna..dewasa..warga emas..sume boleh makan..tapi pesakit SLE dan ibu hamil tak digalakkan ambil..Please dapatkan nasihat pakar dulu yer..Do contact me if interested k 😉

Pilih yang mana satu anda nak cuba 🙂

OrderNow

Vitamin E ~ Kenapa diperlukan dalam badan anda?

Kalau anda beli barang-barang penjagaan diri seperti lotion, sabun, make up dan lain-lain, anda perasan tak ada sesetengahnya dilengkapi dengan vitamin E. Cuba korang pergi tengok dan cek kat botol/bekas dia. Persoalannya, apa yang ada dengan vitamin E ni? Kenapa Vitamin E ni penting? Hinggakan dalam sabun, make up pun kena ada. Kalau vitamin atau supplement tu sah sah la kan 😉 Kita berbalik kepada komponen utama dalam badan kita iaitu darah.

Sel Darah Merah

sel darah

Darah manusia adalah cecair tisu; fungsi utamanya adalah mengangkut oksigen diperlukan untuk hidup diseluruh tubuh. Darah juga membekalkan tisu dengan zat, menyingkir bahan kumuhan, dan mengandungi pelbagai bahan sistem imunisasi bertujuan mempertahankan badan dari jangkitan kuman. Hormon endokrin juga diedarkan melalui darah. – Sumber

Jangka hayat bagi sel darah merah adalah sekitar 120 hari dan ianya sentiasa diganti dengan sel darah merah yang baru. Berapa banyakkah kandungan hemoglobin dalam badan kita? Setengah cawan darah mengandungi kira-kira 5 juta sel dan 100% adalah hemoglobin. Jika kurang daripada 80% hemoglobin iaitu kurang dari 4 juta sel, anda tergolong dalam orang yang menghidap ANEMIA.

Kenapa Vitamin E diperlukan oleh badan?

vitamin E

Vitamin E adalah antioksidan yang kuat yang boleh larut dalam lemak (fat-soluble). Ia membantu mencegah kerosakan sel dari ancaman radikal bebas (Free radical & Oxygen radical) yang datangnya dari bahan kimia, pencemaran alam sekitar, sinaran ultra ungu, rokok dan juga stress. Apabila radikal bebas ini bertindakbalas dengan oksigen, badan anda akan menghasilkan sejenis reaktif oksigen yang merosakkan sel. Vitamin E bertindak sebagai pelindung kepada sel darah merah dan turut membantu badan dalam penggunan asid folik. Vitamin E sangat penting untuk kesihatan jantung, otak, kolon, prostat dan juga sistem imun. Terdapat kajian di Universiti Tufts yang menunjukkan dengan memakan vitamin E mampu meningkatkan fungsi keimunan pada warga tua.
Sumber : Shaklee Product Guide

Jika badan anda kekurangan Vitamin E, ia akan mengganggu penyerapan zat besi (iron) dalam badan. Hasil kajian mendapati sel darah merah yang didedahkan kepada cahaya dan oksigen selama 13 jam akan mengalami kerosakan sebanyak 4% dengan pengambilan Vitamin E manakala sel darah merah tanpa Vitamin E mengalami 100% kerosakan.

Banyak lagi fungsi Vitamin E yang anda perlu tahu. Antaranya :

  •  Bertindak sebagai penghalang oksidisi, melindung dan mencegah kerosakan sel.
  • Membantu sel menyerap oksigen. Kajian mendapati Vitamin E boleh mengurangkan keperluan oksigen untuk jantung. Jadi, ia membolehkan jantung mengepam dengan lebih efficient
  • Mengurangkan masalah jantung
  • Melambatkan proses penuaan – awet muda la tu 😉
  • Menyokong daya keimunan. Dengan merangsang bahagian yang penting dalam sistem pertahanan badan, ia menjadikan badan lebih berkesan menghalang sebarang jangkitan.
  • Melindungi Vitamin A & Vitamin C daripada musnah.
  • Kajian mendapati Vitamin E berperanan untuk mencegah kanser.
  • Mengurangkan jerawat, bintik-bintik hitam, jeragat dan parut-parut jerawat.
  • Mencegah kemandulan
  • Membantu menangani simptom putus haid(menopaus).

Fungsi Silenium

Mineral SILENIUM berfungsi untuk menyokong aktiviti yang dilakukan Vitamin E. Ia berfungsi sebagai sebahagian dari komponen glutation peroksida iaitu sejenis enzim dari keluarga enzim antioksidan.

Kesan jika kekurangan Vitamin E

Symptoms of vitamin E deficiency can include anemia, muscle weakness, loss of muscle mass, loss of muscle tone, problems transmitting nerve impulses, issues with stability and balance, degeneration of the retina, problems seeing, and difficulty controlling eye movement.
Vitamin E deficiency is very rare in healthy adults with an average caloric intake. People with serious medical conditions that effect fat absorption are most likely to suffer from a vitamin E deficiency. Medical conditions that affect fat-absorption in the intestines include Crohns disease, cystic fibrosis, problems with the pancreas, chronic diarrhea, and greasy stools.
There are also severe very rare medical conditions that prevent-fat absorption, including a genetic condition called abetalipoproteinemia, which requires massive doses of Vitamin E for ever pound of body weight and AVED Ataxia and Vitamin E Deficiency is genetic condition where the protein in the liver that secretes vitamin E is totally absent. People with these rare conditions need to take vitamin E supplements to prevent the symptoms of deficiency from occurring.
Premature babies with a very low birth weights are at an increased risk for vitamin E deficiencies, adding a vitamin E supplement could help eye health but may increase the risk for infections. Talk with your healthcare provider about the risks and benefits of a vitamin supplements for newborns. The Recommended Dietary Allowance for children under six months of age is 4 milligrams or 6 international units.  sumber

 

Sumber Vitamin E dalam Diet Anda

Sumber Vitamin E boleh didapati daripada kekacang, minyak-minyak sayuran, produk daripada minyak sayuran contohnya marjerin dan mayonis. Juga boleh didapati di dalam telur, ikan, sayuran berdaun hijau gelap, bijirin. Buah-buahan dan sayuran yang kaya dengan lemak juga mengandungi Vitamin E.
Persoalannya, di mana sumber vitamin kita jika makanan tersebut merupakan makanan yang semakin kurang dimakan dalam usaha mengurangkan pengambilan lemak secara keseluruhan? Anak-anak kita pula rata-rata anti sayur-sayuran. Jadi Shaklee menawarkan cara mudah untuk memastikan kita kaya dengan nutrien pelindung kesihatan yang sangat penting ini.
Vitamin E
Vita-E Complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.

Setiap kapsul gel lembut memberikan:

  • 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
  • Membantu dalam memelihara kesihatan baik.

Yang penting tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan. Ianya vitamin semulajadi.

Apakah perbezaan Vitamin E Shaklee berbanding jenama lain di pasaran?

  • menggunakan Vitamin E yang asli (d-alfa) bukan sintetik (l-alfa)  – anda boleh cek label pada botol vitamin anda untuk pastikan ia vitamin sintetik atau vitamin semulajadi.
  • daripada sumber kacang soya yang terpilih
  • Vitamin E tiada kesan sampingan. Vitamin A apabila diambil secara berlebihan ia berisiko untuk menjadi toksik
  • Mengandungi Selenium yang memberikan kuasa energy
  • Satu kapsul Shaklee Vitamin E 400 IU membekalkan jumlah vitamin E seperti yang terdapat di dalam 40 hidangan (setiap hidangan 1 auns) buah badam semulajadi, 28 hidangan (setiap hidangan 2 sudu makan) minyak bunga merah, 24 hidangan (setiap hidangan 1 sudu makan) mayones.
* Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila hubungi saya melalui SMS | WhatsApp 013-9395771(Muz) atau email ke tgmuzlina@gmail.com atau PM sahaja di facebook Mama2R | Tg MuzlinaJemput ‘LIKE’ untuk mengetahui tips kesihatan dan juga promosi yang di update dari masa ke semasa.

 

Mencari Hadiah untuk Suami??

Assalamualaikum dan salam ceria!! 😉

Tercari-cari apa yang sesuai untuk dihadiahkan kepada suami? Apa kata kali ini anda buat kelainan sedikit..Jika kebiasaanya anda menghadiahkan barang-barang untuk koleksi peribadi, kali ni anda hadiahkan suami tercinta anda dengan set kesihatan pula. Sudah tentunya suami anda bakal mendapat manfaat kesihatan, secara tak langsung anda juga akan dapat manfaatnye kan? Bila suami anda sihat, cergas sepanjang masa…tentulah anda orang yang paling gembira kan?!! 

Penat
Lenguh-lenguh
Sakit lutut
Sakit leher
Sengal tulang
Kebas 

Jika anda sering mendengar suami anda mengeluh perkara-perkara berikut…lagi-lagi para suami yang terpaksa memandu jauh berulang-alik ke tempat kerja setiap hari. Hadiahkan si dia dengan Ostematrix!!! 

Kenapa Ostematrix?

Sebab Ostematrix mengandungi Kalsium, Vitamin D, Magnesium dan banyak lagi. Badan anda memerlukan lebih daripada kalsium semata-mata untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat. 

  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

Dengan Ostematrix, si dia akan mendapat khasiat seperti berikut :

  • Membina matrix tulang dan gigi yang kuat
  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal.
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf. 
  • Memberi kesihatan otot dan saraf yang lebih baik
  • Membantu mengurangkan masalah lenguh2, kebas, sakit tumit
  • Memberikan tidur yang lebih lena
  • Memberikan semangat bangun tidur yang lebih baik!

Si isteri pun boleh makan juga Ostematrix ni kerana ia dapat membantu mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan. Sesuai juga untuk ibu yang dalam tempoh berpantang sebab ia boleh melawaskan dan mengelakkan masalah sembelit. 😉

Jadi..suami isteri akan dapat faedah yang sama..Best kan??!!

Kami ada suplemen yang boleh dihadiahkan buat cinta hati anda 😉 KHAS UNTUK SUAMI yang mengandungi Vitamin E dan Ostematrix.

i love u

Apa pula kepentingan Vitamin E?

Kita biasa dengar Vitamin E sebagai anti penuaan. Ianya juga dikenali sebagai vitamin awet muda kerana vitamin E dikatakan membantu melambatkan proses penuaan. Namun vitamin E yang bagus adalah Vitamin E asli yang boleh dilihat pada botolnya tertulis d-alpha tocopherol. Ia juga akan lebih berkesan apabila ianya dilengkapi dengan selenium yang bertindak senergi apabila diambil bersama.

Pengambilan vitamin E dikatakan dapat :

  • Membantu kesihatan prostat*
  • membantu mengekalkan tekanan darah*
  • membantu menurunkan trigliceride
  • membantu mendapatkan kulit yang cantik dan muda*

Pada saya, vitamin E ini ibarat tonik untuk para lelaki. Sebab itulah ada yang menggelarkan vitamin E sebagai sex vitamin! Ada juga pendapat yang mengatakan suami mereka lebih bertenaga selepas pengambilan vitamin ini. Berbeza mengikut tubuh badan masing-masing. Dah cuba baru tau!

Untuk isteri pula, apa kata dapatkan vitamin khas untuk wanita yang mengandungi Alfalfa & Vitamin E.

Alfalfa bukan sahaja bertindak sebagai milk booster, malah banyak khasiatnya buat kaum hawa terutamanya.

  • Milk booster*
  • Mengatasi masalah keputihan*
  • Mengetatkan vagina*
  • Mengurangkan masalah sembelit*
  • Mengurangkan masalah alergi*
  • dan banyak lagi….
Jadi, dapatkannya sekarang !! Hubungi saya sekarang untuk maklumat lanjut.
FB : Mama2R
SMS|WhatsApp : 013-9395771 (Muz)
Email : tgmuzlina@gmail.com

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.