Category Archives: Phytocol-ST

Tips mudah kawal kolestrol tanpa ubat

Kalau dulu..memang sangatlah kurang kesedaran dalam diri saya tentang kolestrol dalam badan ni. Apa lagi kalau nak kawal kolestrol..yang terlintas dalam kepala..

Alaaah…aku ni kurus je..mana de sangat kolestrol! 

Rupa-rupanya saya silap! Dan saya sedar semua tu sejak bila? of course lah sejak bila dah banyak membaca hehehhe.. ;p Jadi korang semua pun, jangan terpedaya dengan susuk tubuh anda yang kurus dan ramping itu bebas dari kolestrol ye! Mesti rajin check..sebabnya bahaya kolestrol ni boleh meragut nyawa kalau tak diatasi. Penyakit jantung dan strok adalah dua penyakit yang banyak menyerang mereka yang ada kolestrol tinggi ni. Bila teliti kembali apa yang saya makan..confirm! Memang makanan yang saya makan banyak sangat kolestrol sebab saya suka makan makanan yang berminyak, seafood macam udang, sotong, ketam..makan bukan setakat rasa..tapi melantak la juga kiranya 😉 So..tak kira badan kita ni gemuk ke, berisi ke..sederhana ke..atau kurus..semuanya terdedah kepada bahaya kolestrol ni. Unless lah kalau korang ni memang jenis yang sangat-sangatlah jaga dan amalkan pemakanan yang sihat dan juga gaya hidup yang sihat. Tapi rata-rata sekarang ni, nak bersenam pun jauh sekali kan? asyik busy dengan kerja di ofis je..tapi makan tak pernah busy! hehe..laju jek kalau order nasi lemak, char kuey teow dan sebagainya. 

Bagi mereka yang didapati tinggi kolestrol ni, biasanya doktor akan bagi ubat untuk rendahkan dan kawal kolestrol. Tapi jika anda punya pilihan untuk kawal kolestrol dalam badan tanpa menggunakan ubat, mana satu yang anda pilih?

Kawal kolestrol tanpa ubat?

Ya! Memang kita boleh kawal kolestrol dengan tidak bergantung kepada ubat-ubatan yang doktor bagi. Salah satu caranya yang saya beritahu sebentar tadi iaitu jaga pemakanan dan amalkan gaya hidup yang sihat. Saya kongsikan di sini artikel yang saya petik dari blog Dr.Zubaidi mengenai kajian yang telah membuktikan terdapat 4 produk sumber semulajadi yang dapat membantu merendahkan tahap kolestrol dalam badan dengan berkesan iaitu Pyhtosterols, bijirin oat, serbuk minyak ikan Omega 3 dan juga physilium husk.

  1. Sterol tumbuh-tumbuhan yang juga dikenali sebagai Phytosterols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolestrol. Ia terdapat pada minyak sayur-sayuran dan kekacang. Pengambilan produk itu akan menurunkan tahap kolestrol sebanayak 10% hingga 15%.
  2. Oat adalah bijirin yang mengandungi serat larut yang dikenali sebagai ‘beta glucan’dan terbukti merendahkan tahap kolestrol bagi mereka yang mengamalkannya.
  3. Minyak ikan Omega 3 pula adalah asid lemak yang penting bagi metabolisme normal kerana ianya mengandungi Asid Lemak Tak Tepu iaitu EPA bagi mengurangkan infamasi seluruh badan. Produk ini juga sesuai untuk penghidap masalah kesihatan hipertrigliseridemia, kardiovaskular sekunder dan tekanan darah tinggi. Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan kepada pesakit jantung koronari supaya mengambil 1 gram minyak ikan seperti produk ini setiap hari.
  4. Physilium husk pula adalah biji benih pokok ‘Plantago Ovate’dan biasanya digunakan untuk menangani masalah sembelit. Ia juga boleh menurunkan tahap kolestrol .

Shaklee sentiasa menawarkan produk yang berasaskan bahan-bahan semulajadi dan ianya juga turut bertindak secara semulajadi. Antara produk yang boleh mengawal tahap kolestrol dalam badan ialah Omega Guard dan juga produk terbaru Shaklee iaitu Phytocol-ST. Kajian klinikal yang telah dijalankan ke atas kedua-duanya terbukti dapat mengawal tahap kolestrol dalam badan sekaligus menurunkan risiko anda dari terdedah kepada penyakit jantung, strok, dan sebagainya.

Phytocol-ST membekalkan 2000mg Phytosterol tumbuhan setiap hari dan dirumus mantap daripada beberapa jenis phytosterol. Ianya menepati 100% keperluan harian phytosterol yang disyorkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) serta tidak mengandungi tambahan pengawet, pewarna, perisa dan pemanis.

kawal kolestrol dengan phytocol-st

Harga RM197 sebotol. Dapatkan harga yang lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee yang berdaftar

Untuk order Phytocol-ST ;

kawal kolestrol dengan minyak ikan omega 3

Harga RM136 sebotol. Dapatkan harga yang lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee yang berdaftar

Untuk order Omega Guard;