Category Archives: Motivasi

Tips Menjadi Orang yang Produktif dan Gembira dengan Kehidupan Sendiri

Suka dengan apa yang kita sedang lakukan? Punya hobi yang dapat menenangkan jiwa..dapat menggembirakan hati tapi tak pandai nak arrange masa? Akhirnya seringkali hanyut dengan Sayang kan..

Dia takpelah..surirumah bolehla buat macam-macam..

Dia takpelah..engineer pandailah urus masa sebab dah belajar macam-macam..

Dia takpelah ada maid, bolehla uruskan bisnes sebab ada orang yang tolong kemas rumah..

Hakikatnya..ramai orang yang tak pernah nak mengaku silap sendiri..hampir semua suka letakkan kesalahan tu pada orang lain..suka membanding-bandingkan apa yang orang lain sebaliknya kurang menghargai apa yang sedia ada.

Di sini saya kongsikan tips bagaimana untuk menjadi seorang yang lebih produktif dan tak menyesal dengan apa yang ada. Beliau ni surirumah je..uruskan 3 orang anak lelaki tanpa bantuan pembantu rumah..tapi dalam masa yang sama dapat uruskan bisnes dari rumah..siap dapat gi jenjalan keliling dunia lagi. Macam mana beliau buat tu? Saksikan video pendek ni sampai habis ye.. 🙂

Haa..jadi macam mana? Kalau beliau pun boleh..kita pun pasti boleh! Selamat Meneruskan Kehidupan Anda dengan Gembira! 🙂