Tag Archives: kolagen Shaklee

Tips Pilih Kolagen Terbaik dan Paling Berkesan

Entri ni khas untuk peminat kolagen! 😉 Sekarang kan macam-macam jenis dan macam-macam brand kolagen pun ada. Dalam banyak-banyak jenis kolagen yang jual kat pasaran, macam mana nak pilih kolagen yang paling baik dan paling penting mesti selamat dan berkesan!

Tips #1

Semak dulu label pada kolagen yang anda nak beli tu. Kenapa perlu check label? Tujuannya supaya kita tahu apa kandungan sebenar yang terdapat dalam kolagen tu. Tak kisahlah jenama apa sekalipun..murah atau mahal sekalipun. Mesti semak label ingredient tau. Kadang-kadang tu, nama je ada kolagen..tapi bila check dekat ingredient, takde sangat pun kandungan kolagennya. Jangan tipah tertipu sudah! ;p  

Tips #2

Pilih kolagen dalam bentuk makanan atau minuman. Mengikut nutritionist, kolagen yang diambil secara oral (minum/makan) sangat penting untuk membantu sintesis enzim dalam mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan jika dibandingkan dengan kolagen yang diambil melalui suntikan.

Tips #3

Pilih kolagen yang saiz molekulnya lebih kecil (1000 dalton ke bawah) sebab makin kecil saiz molekul, makin mudah dan makin cepat kolagen tersebut diserap ke dalam tubuh badan dan pastinya kesannya lebih cepat! Kebanyakan kolagen dekat pasaran mempunyai saiz molekul 2000-5000 dalton. 

Dalton = unit ukuran bagi saiz molekul

Tips #4

Pilih kolagen yang mempunyai emolien yang unggul supaya ianya dapat mengelakkan kehilangan air sekaligus mengekalkan kelembapan yang berpanjangan. 

Tips #5

Pilih kolagen yang mempunyai antioksidan yang tinggi untuk kurangkan kesan penuaan awal dan mengawal kulit dari sinaran UV.

Tips #6

Pilih kolagen yang mempunyai elemen Vitamin B untuk membantu pembentukan kolagen dari dalam tubuh badan kita sendiri. 

Tips #7

Pilih kolagen yang mempunyai kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. Kolagen juga penting bukan sahaja untuk kekal cantik tapi kesihatan sendi juga perlu dijaga  maka adanya kandungan glucosamine adalah satu bonus untuk mendapat sendi yang sihat.

Tips #8

Pilih kolagen mempunyai bahan yang merangsang pembntukan Asid Hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

Tips #9

Akhir sekali, pilihlah kolagen yang selamat dan tidak mengandungi toksin. 

Haaa..jadi, jangan lupa semak betul-betul ye sebelum anda menyesal! Jangan dah melabur beratus ringgit tapi kesannya tak seberapa. Buatlah pilihan yang bijak. Saya memang dah tangkap cintan dengan kolagen kat bawah ni je sebab ianya memenuhi semua kriteria kat atas. Lagipun, dah diuji secara klinikal dan terbukti berkesan. Nak tahu apa kandungan yang terdapat dalam Shaklee Collagen Powder ni?

label kolagen

Kandungan yang terdapat dalam Shaklee Collagen Powder, 1 sachet = 5g

7 Ramuan Istimewa yang ada dalam Shaklee Collagen Powder

Apa istimewanya Shaklee Collagen Powder ni berbanding dengan kolagen lain yang banyak dijual di pasaran? Tak sama ke kolagen yang berlambak jual kat luar tu? Rasanya, rata-rata bagi peminat kolagen..pasti tertanya-tanya, apa yang menyebabkan ramai yang bagi feedback positif selepas minum kolagen Shaklee ni. Cepat pulak tu..ada yang seawal 3 hari pun dah dapat rasa perbezaannya! Tak kurang juga seawal 7 hari, masing-masing dah jatuh cinta dengan kolagen Shaklee ni. Semuanya teruja dengan kesan yang dialami. 

Jom, kita singkap rahsia kolagen Shaklee ni. Semuanya disebabkan oleh 7 ramuan istimewa yang diadun khas dalam setiap 1 sachet kolagen. 🙂

  1. Ekstrak biji benih Camelia Japonica (Tsubaki) –  Ekstrak biji ini mengandungi asid oleik, iaitu sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi isoflavan yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas
  2. Ekstrak Pfaffia –  Digelar sebagai ginseng Brazil yang bila digabungkan dengan ekstrak biji benih Camelia japonica, ianya dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembap dan rata.
  3. Kolagen Ikan (RSS – Red Snaper Scale) –  Sisik ikan merah ialah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding dengan kolagen daripada binatang. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen utk menjadikan kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal.
  4. Ekstrak Kerang-kerangan –  Glukosamina daripada ekstrak kerang kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan Mata.
  5. Lactobacillus Acidophilus – Lactobasilus acidophilus ialah sejeinis bakteria baik. Ia membantu untuk memgimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen
  6. Vitamin C –  Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen dan melawan radikal bebas yang merosakkan kulit.
  7. Vitamin B (B2 & B6)–  Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan bagi pengeluaran kolagen dlm sel

Kolagen Shaklee ni bukan semata-mata kolagen je tapi sebab gabungan daripada bahan-bahan istimewa seperti yang tersenarai di atas inilah yang menyebabkan kesan yang sangat cepat dan sangat berkesan untuk membantu kolagen ikan sekaligus menyokong kecantikan dari dalam hingga lah ke luaran . Anda beli 1 je..tapi anda dapat 7 khasiat utama. Best kan! 🙂

Dan..inilah tujuan utama kenapa Shaklee Collagen Powder menggunakan kombinasi bahan-bahan hebat ni.

kandungan utama kolagen shaklee

Dan jika anda amalkan secara konsisten Shaklee Collagen Powder ni..anda turut akan dapat 7 manfaat ni juga :

  1. Anti-penuaan : kurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan
  2. Menghidratkan : kulit jadi makin lembap dan kurangkan rasa kering serta menggelupas pada wajah
  3. Mengembalikan keanjalan kulit : kulit lebih tegang, anjal dan lembut
  4. Melicinkan : kulit lebih lembut dan licin
  5. Menyubur : galakkan kuku yang kuat, rambut yang lebat dan bersinar
  6. Mencerahkan : kurangkan pigmentasi, jeragat dan ratakan warna kulit
  7. Menegang : membantu menegang dan menanjalkan payudara

Nak tahu siapa lagi yang sukakan collagen pwder ni?? Meh jenguk kat sini >> TESTIMONIAL PENGGUNA COLLAGEN POWDER

[Testimonial Collagen Powder] Wajah kelihatan lebih muda hanya selepas 1 kotak kolagen

Bila cerita tentang kolagen..banyak sangat dijual kat pasaran. Macam-macam jenis kolagen yang ada. Tapi, betul ke kolagen yang dijual tu benar-benar berkesan? Berapa banyak kandungan kolagen yang ada dalam sesuatu produk? Dengan Shaklee Collagen Powder, anda tak perlu risau sebab Shaklee sentiasa keluarkan produk yang terbaik! Anda boleh baca sendiri KEISTIMEWAAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER yang pastinya membuatkan si pengamalnya sangat berpuas hati dengan hasilnya.

Kali ni saya nak share gambar seorang pengguna kolagen Shaklee ni. Cuba korang lihat perbezaan gambar sebelum dan selepas ambil kolagen ni. Nampak ketara sangat kan? Kulit nampak kemerahan dan makin berseri-seri dan makin tegang. Ini baru kesan selepas minum 15 sachet kolagen! Kalau dah 3 kotak..confirm hasilnya lagi mantop!  Oh ya, dalam 1 kotak kolagen ada 15 sachet tau.

kesan collagen

Apa yang specialnya lagi tentang kolagen Shaklee ni, 1 sachet tu bleh buat minum atau pun buat masker. Tips paling mudah kalau nak dapat hasil yang cepat..korang amik 1 sachet then minum 80%..lagi balance 20% tu korang buat masker. Kalau rajin buat tiap-tiap hari..insya Allah..korang akan nampak bezanya 🙂 Sebenarnya banyak lagi tau khasiat kolagen ni kalau diamalkan, bukan stakat cantik je tapi untuk kesihatan sendi..sebab tu ada yang makcik pakcik yang minum kolagen ni..mereka kata dah tak sakit nak bergerak. 🙂

Berapa harga sekotak kolagen?

Kalau harga biasa, RM298 sekotak. Tapi sempena promosi ni, korang boleh dapat percuma sekotak kalau beli 6 kotak. Haa..pakat-pakatlah dengan kawan-kawan tu cuba sekotak sorang dulu 🙂 Oh ya…satu lagi, korang boleh jadi ahli Shaklee secara percuma tau kalau beli 3 kotak collagen powder ni. Of course lah sah-sah dapat beli dengan harga ahli 🙂 Banyak jimat tu!

So, kalau berminat nak jadi ahli dan nak order, boleh terus hubungi saya di 0139395771 melalui SMS/Whatsapp..

OrderNow